Free Bass guitar lessons

Dmanlamius: Something Met@l

Go down

Dmanlamius: Something Met@l

Post  Admin on Wed Apr 01, 2009 11:45 am



Last edited by Admin on Fri Apr 10, 2009 9:57 am; edited 1 time in total
avatar
Admin
Admin


View user profile

Back to top Go down

Effect...

Post  general lee on Thu Apr 02, 2009 3:16 pm

What kind of effect do you use?

Oh, and nice riff...

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  Dmanlamius on Thu Apr 02, 2009 3:52 pm

general lee wrote:What kind of effect do you use?

Oh, and nice riff...

Hello, Mr Lee!

Ok, in this I used a broken Boss DS pedal for guitar. However, I have since found EXACTLY the same effect on my Korg Pandora. It's a guitar effect called "Fire".


affraid

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  general lee on Thu Apr 02, 2009 3:58 pm

Thanks!

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  Kanie on Thu Apr 16, 2009 12:26 pm

I love this!
think i put in a mention at the old forums about it aswell. skillfull using 3 fingers. i cant do it for crap
peace and love x
scott

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  mistawac on Mon Jun 22, 2009 11:38 pm

I wanna mention DMan, this song is really great. While I'm doing the hand exercises and setting up before practicing and watching your lessons I listen to this. I also really enjoy your facial expressions, they crack me up. Keep it up man!

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  Spoon on Tue Jul 07, 2009 8:28 pm

do you use a drop tuning? It seems very low even with the effects

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  f8tlbyte on Fri Dec 25, 2009 8:43 pm

I bow before thee. Talk about jaw dropping! I showed my wife and she started dancing to it lol. Then she said why cant you play like that Sad

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  uglymutt on Sat Dec 26, 2009 6:24 am

^ouch.
Tell her you need to spend more on bass gear (works out well for you).

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  SuperMaximo93 on Sat Dec 26, 2009 10:09 am

Yeah, everyone knows that more gear = more skill lol!

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  f8tlbyte on Tue Dec 29, 2009 5:26 am

I told her I need the Korg Pandora, and a Music Man, she was not amused. But said I could get the pandora cheers

Now off to practice!

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  Stryfer on Wed Dec 30, 2009 3:10 am

Must...learn...thiiissss...*dramatically extends a shaking arm*

Is it possible I could recieve some slight help with the notes? Embarassed
I can't see the whole neck and the it's insanely fast to follow. Shocked

Back to top Go down

Re: Dmanlamius: Something Met@l

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum